1 Şubat 2016 Pazartesi

The Little Prince

<En alttaki şarkıyla okunması tavsiye edilir (^-^) >



Bugün uzun süredir izlemek istediğim ama bir türlü fırsat bulamadım Küçük Prens'i izledim.

Bendeki yeri yıllardır çok ayrı olan bir eser aslında kendisi. Yanlış hatırlamıyorsam yengem babamın ölümünden sonra vermişti Küçük Prens kitabını okumam için. Yaklaşık 8 yaşımdayken başladı ilişkimiz kendisiyle ve her sene defalarca okudum. Her okuduğumda farklı anlamlar keşfettiğim şahane bir eserdi kendisi, ki hala da öyle. Çizimleri ise ayrı bir keyif verir bana. Mutlaka her çocuğun ve yetişkinin, aslında her yaştan insanın okuması gereken dünyanın en güzel ve önemli eserlerinden biri olduğunu düşünüyorum.
Filmine gelecek olursak, filminin yapılacağını duyduğum ilk andan beri büyük hevesle bekliyordum kendisini. Fransız bir yazarın yazdığı (daha doğrusu kendisi pilot ama kitabımızın yazarı olduğu için çaktırmayalım) kitabın animasyon filmini Fransa'nın yapacak olması da beni biraz heyecanlandırmıştı. Ki ilk fragmanıyla film ne kadar başarılı bir şekilde geleceğini belli etmişti. Filme baktığımda ise konunun işlenişinde pilota eşlik eden kızımız çok hoş bir fikir olmuş bence. Kitabın teması bozulmamış, sayfalar birebir kullanılmış. Görüntüler ise şahane. Sadece klasik bir animasyonla kalmamışlar, farklı zamanları anlatırken farklı türde animasyonlar kullanılmış izledikçe farkı göreceksiniz. Küçük kız ile pilotun ilişkisi çok güzel işlenmiş bence. Küçük kızın bir sahnede "Küçük Prens'in gülü var, benimse senden başka kimsem yok" tarzı bir sözü vardı ki bu hikayenin günümüze de uyarlandığının en tatlı ip uçlarından biriydi.
Filmin bir kısmında beni hüngür hüngür ağlattığını inkar edemeyeceğim. Yılanla konuşma, Küçük Prens'in bedenini bir kabuk olarak görüp geride bırakmak istemesi her zaman beni çok etkilemişti. Bu olayı bir de bu şekilde görsel, işitsel olarak görünce daha da etkiledi beni.
Son olarak da filmde Küçük Prens hikayesinin sonunun tamamen farklı yorumlanması çok ama çok  hoştu. Filmdeki tüm ögeleri barındıran ve bize onları tek tek hatırlatıp bağlantı kurmamızı sağlayan çok hoş bir hikaye kurgulanmış.
Es geçmeden, görsellikler dışında kullanılan müzikler de harikaydı. Seçilen müziklerin fazlasıyla soft olması, pilotun yaşını ve hayat tarzını fazla fazla yansıtıyordu bize. Kesinlikle ost'unu indirip yüzlerce kez dinleyeceğime eminim
Ben filme kendi bakış açımdan 10 üzerinden 10 verdim diyebilirim :) Bende fazlasıyla yeri olan bu eseri yıllar sonra da defalarca okuyacağıma ve bu filmi izleyeceğime fazlasıyla eminim :)

Bu benim ost'tan şimdilik favori seçimim )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder