5 Şubat 2016 Cuma


Dünden beri küçük nefret söylemlerim var kendi içimde. Kafaları pırıl pırıl insanların yaptığı anlamsız değerlendirmeler sonucu yazdıkları salak saçma yazılar beni benden alıyor.
Bugünkü küçük değerlendirmemiz Serkan İnci üzerine. Kendisi kimdir diye sorarsanız Ekşi sözlüğün çakması olan bir sözlük sitesi İnci sözlüğün başına konmuş bir adamdır. Başına konmuş diyorum çünkü sözlük kendisine ait değil ya da yapılandırılmasında hatta en basitinden fikir aşamasında bile ortada olmayan bir insandır. Bunu rahatlıkla söylüyorum çünkü zamanında sitenin ilk altyapısını oluşturan ekipteki insanlardan biri yakın bir arkadaşım, isim vermenin de pek anlamı yok burada. Eğitim düzeyine vs girmeyeceğim çünkü Kültür üniversitesinde falan okuduğunu biliyorum ama burslu mu parayı basarak mı fikrim yok. Açıkçası merak da etmiyorum  çünkü bu kafayla ister ODTÜ'de okusun ister Harvard da pek de etkisi yok. Dedim ya kendisi emek üzerinden ekmek yiyen, İnci'yi biz kurduk diye milletin bel altı konuşmaktan başka bir halt etmediği bir sözlüğün adminliğini yapan, 9gag-4chan gibi sitelerden caps olayını fotonun altına kırmızı şeritte yazı formuna getirdiği için "Türkiye'ye capsi biz getirdik!" diye babalanan ergenin teki. Ve bu adam kalkıp mantıklı düşünmeye çalışıyor bir gün. Çıkan düşünce ise şu; "Benim vergimle okuyan doktor çok egolu." Şaşkınım sadece. Benim anam babam vergi vermiyor ben onun vergisiyle okuyorum ve o vergisini sadece ve sadece benim tıp okumam için veriyor. Mantığa bak... Azıcık kafa olsa keşke azıcık. Ben 3-4 senedir üniversiteye bir para vermiyorsam bu benim de annemin de cebinden vergi olarak paşa paşa çıkıyor zaten. Ha 4 seneden önce ise tıp fakülteleri diğer fakültelerden kat kat daha fazla harç alıyordu. Bu paralar o doktorların boğazına mı gitti?
Şaka gibi ilk gelen yorum da. Tahlil olmasa hepsi hiç. Zamanında bu bilgisayarlar yokken elde sayılırdı tüm o tahlil değerleri. Benim annem babam laboratuvarda çalıştığından biliyorum. Ben 4 yaşlarımdayken tek tek bakılırdı o kan örneklerine. günümüzden 18-20 yıl önceden söz ediyoruz çok da uzaktan değil. Ha işin komik yanı bu teknolojiler biyofizik dalı tarafından geliştiriliyor. Hem doktorlar hem fizikçiler bu işin içinde. Kimse bilgisayarcılar bize teknoloji getirsin de kullanalım derdinde değil.
Sonrasında da devam ediyor paşam dolar kuru üzerinden masraf hesaplayıp "free" eğitim alan (burada da İngilizcesi ve kültürünü konuşturuyor) bizlere karşı ezilip büzülüyormuş millet. Getirilen sağlık sisteminden bir haber olan arkadaşa ayrıca tebrikler. Doktor hasta ilişkisini Doktor- müşteri ilişkisine çeviren bir sistemimiz, öldürülen doktorlarımız, en ufak hatalarından binlerce liralık tazminat davası açmak için özelleşmiş hukuk danışmanlarının olduğu, performans değerlendirmesine tabi tutulduğumuz dönemde konuştuğu sözler ayrı bir düşünülesi. Kalkıp "nöbetçi pratisyen koktu ıyyy" diyen insanın acilde kendisine bakacak bir pratisyen araması, ondan medet umması ise ayrı ironi. Verdiği örneklere bakmak bile istemiyorum. Mustafa Koç sağlık durumunun farkında olan yine de tedbir almayan biriydi açık açık düşündüğümüzde. Atatürk ise 78 yıl öncesi sirozdan vefat etmişti. O dönemin koşullarında uygulanan tedavi, tıbbi olanakları bilemem ama hoş bir örnek değil yaklaşık 80 yıl öncesini günümüzde bir tutmak.
O kadar kızıyorum ki bu mantalitedeki insanlara. İdealist, insan sevgisi ile bu işe gönül koymuş insanların yıllarca verdiği emeği küçümseyen onları suçlayan, topluca yargılayanlara. 6 yıl eğitim al 4 yılda uzmanlık onun üstüne özel olarak bir alanda uzmanlaş yıllarca sonra biri gelsin sen benim paramla okudun sus desin. Kalksın gelsin o okusun o zaman. 4 yıllığı bitirip emek üstüne konup sonra kız götürmekle geçmiyor bizim hayatlarımız maalesef.
Şu var ki evet her doktor iyi olmayabilir, herkesin çalıştığı ortamda ters biri, ya da yetersiz biri vardır bu inkar edilemez ama bunca doktor arasındaki 3-5 kişi için bunca insana hakaret edip, yargılayıp sonrasında karşı yorum alınca engellenmek de ne derece doğru siz karar verin

Ps: kendisi Türkiyede üniversite kazanamayıp Varna-Bulgaristan'da okumuş. Çok da şaapmamak lazım sözlerini

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder